Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Det gör ont för varje hjärtslag.

Av Thea - 6 september 2011 21:53

Fågelhjärta eller hopphjärta

eller tras ashjärta

spelar ingen roll.

Det är för svårt att förstå.


Andas någon annans andetag

som kan blåsa bort krypen

slippa känna egna

slippa fågelhjärtat till as

slippa leran rusande runt i venerna.  


Men om jag hade visat dig vad jag är

hade jag kanske vågat

tvinga dig att lyssna på slagen.


Dunkat mitt hjärta närmast din ryggrad.


Men jag är rädd

de verkar bara försvinna

en efter

en.


Vi försöker

snälla

ta mig

håll i mig lite för hårt

utan att jag går sönder.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ord

Av Thea - 2 oktober 2011 10:47


Jag försöker viska alla orden till dig och hoppas att du någon gång vaknar på fel sida tänker på mig.     ...

Av Thea - 1 augusti 2011 12:11

Världen är inte längre täckt av ett lager olja.   Till trots att världen om och om igen bevisar att ren ondska finns, så finns det hopp. Jag har läst om Biafrakriget. Det känns lika nära som Norge. Vi är alla mänskliga och hur det kan bli så fruk...

Av Thea - 13 juli 2011 14:38


Det var längesedan jag höll så länge.   Jag har bestämt mig och är värd alla himlar som går att få. Trött, vinögd men glad. Om två dagar får jag semester.     ...

Av Thea - 11 juli 2011 22:54

Detta ska inte handla om sorgligheter och nu har jag promenerat bort de värsta ilningarna i huden. Korsat en park full med käcka allsångssjungande människor. Vrålhöga lurar överröstar det mesta.   Och kanske hade jag behövt sjunga ikapp hela stad...

Av Thea - 8 juli 2011 22:30


Vi är på festival för sent. Vi är där nästan till natten till trots att vi ska upp klockan 6 nästa dag. Jag får lite dåligt samvete, men tror på att det är okej när hon sprudlar. Hon kastar boll med en man i världens längsta dreads, hänger tufft vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards